Іпотека: для чого і для кого

0
4

Покупка квартири — справа, безумовно, витратна. Щоб зібрати таку суму потрібно багато часу, адже нікому не хочеться відкладати життя на потім. Саме тому все більше українців вдаються до іпотечного кредитування. Це можливість втілити мрію, не блукаючи по знімних квартирах. Все, що для цього потрібно – це стабільна робота і вигідна кредитна програма. Вирушаючи в банк, в пошуках такої програми, потрібно добре розбиратися в тонкощах кредитування і розуміти, які хитрощі таяться під яскравою обгорткою.

Які люди гідні іпотеки


Іпотеку можуть отримати всі повнолітні офіційно працюють українці. Вік і розмір доходів є доленосними факторами. Потенційному позичальникові повинно бути більше 18 і менше 55, якщо це жінка, 65, якщо це чоловік. Бажано, щоб зарплата була достатньою для того, щоб забезпечити позику. В іншому випадку, для підтвердження платоспроможності доведеться закласти вже наявну нерухомість. Хоча однозначних рішень в таких питаннях не буває, все вирішується безпосередньо менеджерами банку.

Документи для оформлення іпотеки


Для того, щоб оформити іпотеку, треба підготувати:


  • Паспорт громадянина України;

  • Ідентифікаційний код;

  • Довідку з місця роботи, що підтверджує займану посаду і зарплату за останні шість місяців;

  • Заяву на одержання кредиту;

  • Анкету позичальника.


Два останніх документа оформляються безпосередньо в банку.

Якщо бажання отримати кредит виникає у приватного підприємця, йому знадобляться декілька інші документи, замість довідки з місця роботи потрібно буде пред’явити:

  • Довідку з податкової, що підтверджує відсутність заборгованості;

  • Декларацію про доходи за останні шість місяців;

  • Свідоцтво про державну реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності фізичних осіб.


  • Є ймовірність, що в доповнення до основного пакету документів, потрібно буде мати з собою копію трудової книжки, свідоцтво про шлюб, ксерокопію паспорта та коду чоловіка або дружини. Якщо зарплата позичальника менше суми виплат по кредиту, знадобиться довідка з роботи вашої другої половини. Не завадять документи про додаткові доходи, таких як доходи від роботи за сумісництвом, авторські гонорари, орендна плата за нерухомість, що здається, відсотки за депозитами. Якщо є документи на будь-яке рухоме або нерухоме майно (квартиру, будинок, автомобіль, депозитні рахунки, цінні папери), вони можуть стати вагомим аргументом на вашу користь. Іноді потрібна довідка з психоневрологічного диспансеру, а в деяких банках можуть попросити додаткові документи, що підтверджують особистість позичальника, такі як права або військовий квиток.


    Якщо іпотека дається не на новострой, продавцю потрібно буде підготувати наступні документи:


    • Паспорти та коди всіх власників квартири;

    • Документи, які підтверджують право власності на квартиру (договір купівлі-продажу або дарування);

    • Технічний паспорт квартири;

    • Виписка з реєстру БТІ;

    • Довідка з Жеку про відсутність заборгованості з зазначенням всіх, хто прописаний в квартирі.


    При зборі документів, необхідно пам’ятати про те, що займатися цим потрібно оперативно, адже виписка з реєстру БТІ дійсна 3 місяці, документи, пов’язані із заробітною платою, повинні бути датовані тільки поточним місяцем, а довідка з Жеку – діє взагалі один тиждень.


    Алгоритм отримання іпотеки


    Який би банк або кредитну організацію ви не вибрали, процедура буде ідентичною.


  • За допомогою будь-якого кредитного онлайн-калькулятора необхідно розрахувати ймовірну суму кредиту. Можна звернутися за консультацією в банк, там допоможуть з розрахунками, вони і стануть відправною точкою.

  • Само собою зрозуміло, що потрібно визначитися з вибором квартири, яка припаде до серця і буде гідна всіх майбутніх поневірянь. Підібрати хороший варіант і заощадити на послугах посередника допоможе sterium.com, де можна віртуально «погуляти» по квартирах, заглядаючи скрізь і всюди, такі 3D-тури допоможуть заощадити не тільки гроші, але і час.

  • І вже після цього відправляйтеся в банк подавати заяву. Його розгляд іноді триває до місяця, так як у банку будуть розглядати не тільки ваші документи, як заявника, але і документи на квартиру, яку ви собі обрали.

  • Що захоче банк знати про вас

    Для прийняття рішення банку буде не просто цікаво, а необхідно знати, скільки років ви пропрацювали на останньому місці, наскільки ваша освіта відповідає посаді. Всі ці фактори банк вивчає для того, щоб оцінити благонадійність потенційного позичальника. З цією ж метою вивчається кредитна історія, якщо така є.


    Що захоче знати банк про обрану квартирі

    Ретельному вивченню піддасться не тільки ваша персона, але і обрана вами квартира. Будуть скрупульозно вивчені правовстановлюючі документи на неї, історія її продажу, довго вона продавалася, які перепланування відбувалися і багато інші аспекти.


    Не благонадійними банки часто вважають квартири, оформлені за довіреністю, договором дарування або спадщини. Факт наявності серед співвласників інвалідів, дітей, засуджених може здатися банку приводом для відмови. Всі ризики будуть ретельно зважені, адже у випадку, якщо ви не зможете виплачувати кредит, банк захоче продати квартиру як можна швидше. Тому така «термінова» вартість теж зацікавить менеджерів банку.




    На всі ці перевірки зазвичай йде від трьох днів до двох тижнів. Не залишайте прийняття рішення по вашому кредиту на самоплив, варто іноді нагадувати про себе. До того ж банку можуть знадобитися додаткові документи, чим раніше ви про це дізнаєтеся, тим швидше їх зберете.


    Після отримання позитивної відповіді від банку, настає етап підписання іпотечного договору, за яким банк зобов’язується виплатити суму, якої не вистачає для покупки квартири. Ця квартира стає гарантом повернення боргу. Договір з банком завжди засвідчується нотаріусом та підписується у день купівлі-продажу. У цілому, процедура стандартна з незначними відхиленнями. Для того, щоб отримати кредит, будьте готові провести в банку весь день.


    Хто повинен бути присутнім при підписанні договору


    Разом з вами у банку, при оформленні документів, повинні бути ваша друга половина, продавець квартири і всі її власники старше 14 років, нотаріус, представник страхової компанії, представник служби безпеки банку, кредитний експерт, ріелтор. Останній візьме участь у заходах, тільки, якщо ви звернулися в агентство нерухомості при пошуку квартири.

    Що буде відбуватися в день оформлення договору

  • Нотаріус оформить виписки про відсутність обтяження іпотекою квартири і відсутність заборони відчуження квартири.

  • Нотаріус збирає довідки про те, що у покупця і продавця немає заборгованості по сплаті податків.

  • Покупець сплачує 1% збору в пенсійний фонд, всі комісії для отримання кредиту, продавець сплачує держмито 1% і податок на продаж нерухомості.

  • На підставі кредитного договору банк видає кредит на покупку квартири.

  • Покупець передає гроші продавцю, складається договір купівлі-продажу квартири. Покупець і продавець підписують його, а нотаріус реєструє в Держреєстрі угод. Також оформляється виписка з реєстру.

  • Договір оформляється на покупця, але в теж час оформляється довіреність на ім’я представника банку для того, щоб той зареєстрував договір купівлі-продажу квартири в БТІ. Вступити в права власності можна після цієї реєстрації, тому іпотечний договір не може бути оформлений до цього часу.

  • Що стосується продавця, то він отримує гроші і нотаріально завірену копію договору купівлі-продажу. Після цього його присутність не вимагається.


  • А вам належить етап реєстрації в БТІ та оформлення іпотечного договору



    На підставі виданої довіреності представник банку реєструє договір купівлі-продажу в БТІ, а після цього укладається договір іпотеки з банком.

    Щоб правильно розрахувати свої витрати, майте на увазі, що у нотаріуса додатково потрібно буде сплатити оформлення іпотечного договору, реєстрацію в Держреєстрі іпотек, реєстрацію іпотечного договору в Єдиному реєстрі заборони відчуження об’єктів нерухомості. Щоб уникнути можливості перепродажу квартири, на неї накладається арешт.

    Іноді банк наполягає на оформленні застави, документа, яка дає можливість банку передати кредит третім особам. Однак не варто лякатися, вас заздалегідь попередять про це. Додатково потрібно буде сплатити всі страхові платежі, адже представник страхової компанії з покупцем підписують страхові договору.

    Зрештою, апогеєм всіх цих оформлень і платежів стане момент передачі вам, як покупцю, договору купівлі-продажу та договору іпотеки.

    Ну і власне все. Ваша мрія як ніколи близька до здійснення. Адже саме заради цього і варто пройти всі етапи збору документів, очікування і нескінченні обговорення. Хіба мрія не варто цього?


    764
    Твітнуть

    Читати схоже

    Як продати кімнату і які документи для цього потрібні?

    Технічний паспорт квартири: біля витоків оформлення

    Правила оформлення квартири у власність — що важливо знати?

    ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here